Tips från coachen- Övervikt

Övervikt:

Din vikt verkar vara en av de sakerna som kan vara jobbigast för din självkänsla. Mina tips är att du ska träna minst 4 pass per vecka, och börja med att gå minst 8 000 steg per dag. För att komma upp i de 8 000 stegen så måste du gå på en promenad per dag. Jag kommer att ge dig en stegräknare som håller koll på hur många steg du tar. Senare när du är blir mer och mer van och tränad så ska du komma upp i 10 000 steg per dag.

Motion
4 pass per vecka kan verka mycket i början men när du kommer in i rutiner och vänjer dig så kommer det att kännas bra ska du se. Jag kommer hjälpa dig boka in tider med gymmet tre av de passen och ett pass får du välja sjäv vad du är intresserad av! Senare så får du välja mer och mer själv vad du vill göra, jag betsämmer lite i början för att du ska börja på en nivå som passar dig nu. Att börja för hårt är varken roligt för dig eller din kropp, men för lätt är inte heller så bra för då märks det ju inte någonting.

Mat

Du ska äta utefter tallriksmodellen nedan.


Kommentarer
Postat av: Fröken Lena

snygg bild :)



Detta avsnitt är det avsnitt som du som elev har möjlighet att visa om du har förstått komplexa samband som råder i kroppen. Jag tycker att du skulle kunnat göra det i större utsträckning.

2011-12-08 @ 22:31:29
URL: http://eleverutangränser.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0